Forlader dine kunder din hjemmeside uden at foretage et køb? Med retargeting har du mulighed for at opsætte og målrette annoncer imod potentielle kunder, der allerede har besøgt din hjemmeside. Du kan målrette dine annoncer til disse kunder ved hjælp af den cookie, der gemmes på den besøgende computer. Hvis du allerede er klar over dette og arbejder med retargeting i forvejen, så bør du alligevel læse med her, hvor tre stærke kanaler til retargeting bliver gennemgået.
Facebook retargeting
Verdens største sociale medie er selvfølgelig en af de bedste retargetingkanaler, der findes i dag. Flere og flere færdes på Facebook, og det bør dine annoncer derfor også gøre. Hvis en potentiel kunde besøger din hjemmeside og kigger på et eller flere af dine produkter, men bliver afbrudt undervejs af den ene eller anden årsag, så kan du sørge for at din annonce springer i øjnene på kunden, når personen åbner Facebook og scroller gennem sit news feed.
Det vil minde kunden om det specifikke produkt, der er blevet kigget på. Hvis du derefter sørger for at opfordre kunden til handling med en stærk CTA (call-to-action), så er der stor mulighed for at du får en ny konvertering.
Facebook er en rigtig stærk retargetingkanal, da dette medie tilbyder enormt gode segmenteringsmuligheder. Disse segmenteringsmuligheder vedrører bl.a. køn, alder, demografi, interesser, stillinger og hvor mange gange personen skal eksponeres for din annonce.
Google Ads
Med Google Ads kan du også foretage retargeting, så du rammer dine potentielle kunder. Google kalder det dog ikke retargeting. I stedet kalder Google det for remarketing. Konceptet er det samme, men skal du oprette remarketing kampagner hos Google, så skal du gøre brug af Display-netværket.
Display-netværket hjælper dig med at kapre nye kunder gennem bannere og tekstannoncer på hjemmesider over hele verden. Med Google Ads måler med typisk sine annoncers performance på baggrund af CPM (Cost Per Mille, pris per tusinde visninger) og ikke CPC (Cost Per Click), som på Facebook.
Her har du også mulighed for at segmentere dine målgrupper ud fra flere forskellige parametre så som køn, alder, forældre/ikke forældre, lignende målgrupper osv.
LinkedIn er den helt nye dreng i klasse, som også giver dig muligheder for at opsætte retargeting. Denne kanal er dog primært rettet imod B2B. Det er muligt at målrettet dine annoncer mod virksomheder, industrier, titler og egenskaber på medarbejder.
Du kan også opsætte retargeting annoncer med Matched Audience, hvor du kan målrette hjemmesidebesøgende og andre kontakter fra din kundedatabase.
Hvis du endnu ikke har en hjemmeside, så skal du sørge for at købe et domænenavn og et webhotel. På den måde kan du benytte dig af retargeting via ovenstående markedsføringskanaler og sende dine kunder ind på din kommende hjemmeside. Du kan finde dit webhotel eller hosting fra Hostingguiden.dk.