Adskil dine leads og lav en bedre retargeting

Facebook retargeting er et fantastisk værktøj til at sørge for at du bliver i hovedet hos dine besøgende og derved bearbejder dine leads meget mere effektivt end du ellers har mulighed for, og der findes uendelige måder hvor på du kan optimere din retargeting.

Hvordan kan du arbejde med målgruppen?

Med alt marketing er det vigtigt at du præciserer din målgruppe, men det gælder ikke når det kommer til retargeting på Facebook, da retargeting benytter dine besøgenes Facebook profiler til at målrette retargeting annoncer i feedet på dine leads, dvs. at du i praksis øger effektiviteten af din organiske trafik eller ved dine push annoncer, ved at eksponere de besøgende en ekstra gang for dine produkter eller din side i deres feed.

I praksis er målgruppen for din retargeting enten defineret af dig ved brug af e-mail-lister eller de leads, som du modtager på dine landesider, og ikke på samme måde som med anden Facebook annoncering. Med anden Facebook annoncering har du mulighed for at definere målgruppen demografisk og geografisk, som du så kan udnytte i dine retargeting kampagner og derved indirekte definere målgruppen for din retargeting kampagne.

Flere sideløbende retargeting annoncer

Der er selvfølgelig stor forskel på hvordan retargetingen skal sættes op i forhold til hvilken type virksomhed, det skal benyttes for, hvis der f.eks. er tale om en webshop, er det en rigtigt god idé at benytte dynamisk retargeting til at øge omsætningen. Dynamisk retargeting fungerer ved at Facebook sørger for at tilpasse dine annoncer til hvad dine besøgende har kigget på, så de vil blive eksponeret for de produkter du havde et kig på, og derved øge chancen for en konvertering.

Det kan samtidig også være at du har fokus på enkelte produkter eller services alt efter hvilken underside som dine leads er genereret ud fra, det kan være at en besøgende kommer ind på din landingsside for service A, og så bliver denne kunde eksponeret for en annonce for landingsside med service A, for at sørge for at eksponerer de leads der er genereret og derved forhåbentligt konverterer, men du kan også have flere retargetings kampagner samtidig. Det er muligt for dig at sætte annoncering op som gjort ved service A, og så have en sideløbende kampagne der fungerer på nøjagtig samme måde, dog bare for produkt B, og derved sørge for at holde dine leads adskilt, men stadig eksponeret. Sider som Body SDS, som både har behandling og uddannelsesforløb, kan fordelagtigt benytte denne opdeling, da de leads der er genereret da de besøgte landingssiden for et behandlingsforløb, ofte ikke er interesseret i at starte på uddannelsesforløbet, og det samme gælder ofte den anden vej rundt, og din retargeting bliver derved mere effektiv når den er adskilt.