Brug dit produktkatalog med Lead Ads på Facebook

Med dit produktkatalog på Facebook har du mulighed for at lave dynamisk retargeting og push-annoncering.

Det er en af de mest effektive måder at skabe et højt afkast på for webshops. Dynamisk retargeting bør være backbone i enhver annoncekonto på Facebook.

Nu har Facebook udvidet og giver mulighed for at lave annoncer med formatet Lead Ads, der gør det nemt fx at indsamle nyhedsbrevstilmeldinger på Facebook.

Se produkterne, du har kigget på

Med produktkataloget tilknyttet Lead Ads er det muligt for dig at vise annoncer med leadindsamling, hvor du kører et billede eller en karrusel med de produkter, brugeren tidligere har kigget på.

Det åbner for kampagner, hvor du tilbyder en mindre rabatkode – til lige præcis de produkter, du tidligere har kigget på.

Tidlige tests viser forbedring på 10-20 % i annonceringen i forhold til en almindelig retargeting-kampagne med generiske billeder.

Se eksempel fra dynamisk retargeting fra Georg Jensen Damask her:

Relevans er nøglen

Opdateringen er endnu et eksempel på, hvordan Facebook forsøger at øge relevansen for brugerne. Den ultimativt mest relevante annonce er den med et produkt eller en ydelse, du tidligere har været inde at kigge på.

GDPR kommer

Lead Ads har længe været et af de mest effektive formater til at skabe bl.a. nyhedsbrevstilmeldinger og ”Ring mig op”-leads. Der er dog risiko for at formatet bliver en tand mindre brugbart lige om lidt. GDPR – den nye persondataforordning – er ved at blive implementeret og er lov i Danmark og resten af EU fra 25. Maj.

Facebooks Lead Ads er måske ikke i overensstemmelse med GDPRs retningslinjer for klart samtykke, når du afgiver dine kontaktinformationer og bliver skrevet op til et nyhedsbrev – overvej derfor at bruge du nu mens tid er.